Jag är Victoria Westberg!

29 Jul

Idag läste jag en artikel om hur dåligt stockholmare känner igen sina politiker. Endast en tredjedel kan säga namnet på den ”kändaste” stockholmspolitikern, Carin Jämtin. Jag tycker att det är väldigt synd att man känner igen sin lokala ICA-personal bättre än man känner igen sina lokala politiker, och därför tänkte jag börja med att berätta om den politiker jag känner bäst i Uppsala, nämligen mig! Jag hoppas att fler Uppsalapolitiker kommer haka på och berätta om sig själva, så att det iallafall finns en möjlighet för alla som bor i Uppsala att ta reda på mer om sina politiker.

Jag heter alltså Victoria Westberg. Jag är arton år gammal och bor tillsammans med min sambo Isak. Jag pluggar på gymnasiet, jag går på Thoren Business School där jag ska börja tredje året nu i höst. Jag läser Business Program, vilket är ett finare namn för en samhälls-ekonomisk linje där jag har valt inrikting marknadsföring och reklam. Jag jobbar extra i en butik som heter Svenska Delikatesser också, där jag trivs galet bra! Min favoritfärg är nog rosa, och jag är väldigt svag för saker som är prinsesslika och väldigt tjejiga. På mitt gamla rum hos mina föräldrar står det ett rosa prinsesstält som jag älskar, och mitt bästa köp är nog en rosa tyllkjol jag köpte på den fantastiska butiken Lilla rummet.

Foto: Jonathan Rieder Lundkvist

En annan sak jag tycker om är Star Trek. Eller, det är nog en underdrift. Jag älskar Star Trek och har sett i princip allt som finns att se. Snart kommer det komma en text skriven av mig som handlar om hur Star Trek är min utopi, och hur bra det är! Jag skulle kunna fortsätta och bara prata om Star Trek, men det ska jag inte.

Foto: Sara J Pettersson

Mitt favoritband är nog Nine Inch Nails och jag tror inte att jag har någon favoritmat. Men jag är vegetarian, och älskar choklad. I framtiden drömmer jag om att jobba med marknadsföring, mediekommunikation eller något liknande, driva mitt eget glassföretag och ha en egen häst. Men det får bli senare.

Om du vill veta ännu mer om mig är det bara att fråga, förslagsvis i kommentarsfältet. Om du vill läsa ännu mer om mig kan du läsa de här blogginläggen av mig: Hur jag kom in i piratrörelsen, Ung, blond, tjej.. och kommunpolitiker?, En dag med mig och Min kandidatur till Uppsalas kommunlista.

Till sist så tänkte jag länka till en Uppsalapolitiker från alla stora partiet som bloggar, och hoppas att den personen hoppar på det här och presenterar sig själv, och sedan sprider vidare till sina partikamrater! Ni som läser får gärna hjälpa till att sprida också =) Ping Vänsterpartiet, Folkpartiet,  Socialdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet, Moderaterna och Kristdemokraterna.

3 svar to “Jag är Victoria Westberg!”

  1. Markus "LAKE" Berglund 31 juli 2010 den 11:10 #

    Ahh, såg först nu att du länkat också. Kul idé att ”pinga” andra lokala bloggare på det sättet. 🙂

    • Victoria Westberg 31 juli 2010 den 12:26 #

      Jag tänkte att det är större chans att man ser en inkommande länk än att man råkar snubbla över mitt inlägg =)

      Men det är svårt att hitta rätt person! Jag måste börja läsa mer lokala bloggar..

  2. Joakim Larsson 31 juli 2010 den 17:22 #

    Nämen! Ingen länk till en sverigedemokrat? Jag är chockad och kränkt.

Kommentera

