Ytterligare en almedalsrapport

8 Jul

Idag tänkte jag rapportera om igår. Jag ligger en dag efter (och har nog missat någon dag) men det blir lätt så här.

Igår på morgonen var jag på ett utmärkt seminarium om IT i skolan, med bland annat Falkenbergs kommun som ett bra exempel. Det var väldigt lärorikt och intressant! Efter det så minns jag faktiskt inte riktigt vad jag gjorde, det kan vara så att jag och Isak gick till bloggplatsen på H12 och hängde lite där (jag borde ha bloggat då med det blev inte av). Efter en gratislunch på Max och en stund på deras seminarium om mat och klimat gick vi till Piratpartiets tält en snabbis. Men vi hann inte stanna så länge innan det var dags att gå tillbaka till H12 för att lyssna på en debatt av ungdomsförbunden om framtidens informationspolitik. Mycket trevligt. Sen har jag en till minneslucka, men jag tror att jag gick till sovsalen då och duschade en snabbis innan det var dags för mingel med LSU. LSUs mingel är alltid väldigt trevliga och väldigt välbesökta! Efter minglet drog jag, Isak, Marit, Jakob och Tess iväg till Centerpartiets tal. Talet var väl inte så jättespännande. När talet var över gick vi vidare till Ung Pirats hus för att vara med på grillfesten. Efter grillning och allmänt häng gick vi tillsammans ner till Visby innanför murarna och hade riktigt kul.

Nu har jag precis lyssnat på en bloggdebatt med bland annat Emma Opassande, och nu är det dags att bege sig till Piratpartiets tält. Om du är i almedalen, missa inte vår kulturpolitiska afton ikväll klockan 18.00 på Café Amalia!

Kommentera

