Almedalsrapport

6 Jul

När jag åkte till almedalsveckan så tänkte jag självklart att jag skulle blogga en gång per dag (minst!) om vad jag hade gjort och vilka jag hade träffat på osv. Så har det ju inte riktigt blivit. Men jag tänkte iallafall ta en bloggpost nu och skriva om allt jag har gjort hittills!

När jag anlände natten till måndagen klockan 0245 så väntande min kära Isak på mig vid färjeterminalen. Hans färja hade kommit tre timmar tidigare så han hade passat på att få lite sömn. Efter att ha gått vilse och funderat på att sova på marken utanför ett museum hittade vi till slut dit vi skulle sova. Klockan fem var vi framme på alternativveckans sovsal.

Morgonen efter (jag tog sovmorgon och sov till tio) så gick jag ner mot almedalen och tog en runda runt för att kolla läget. Jag hittade Piratpartiets fina tält nere i hamnen (typ bakom RFSUs tält) där det fanns en reprap, en slushmaskin och två trevliga pirater. Efter ett kort stopp gick jag på ett seminarium av Marknadsföreningen i Stockholm som handlade om hur man får in marknadskommunikatörer och liknande släkten i styrelser. Mycket intressant! Efter det mötte jag en massa andra pirater innan jag fick med mig Isak och gick och köpte lunch. Jag såg början av ett seminarium om närproducerad mat vs konventionellt odlad, men jag tyckte att panelen var lite för ensidig för att det skulle vara intressant. Synd! Efter lite häng i pirattältet begav sig jag, Simon och Isak iväg till ett seminarium om kultur och ideologi som var väldigt intressant. Därefter hade det blivit lite kallt, så jag drog mig hemåt till sovsalen för att hämta en sjal (jag var smart nog att inte packa en jacka eller ens en tjocktröja).

Sen minns jag inte riktigt i vilken ordning allt skedde, men under kvällen igår hann jag med att lyssna lite på talet, äta middag på alternativveckan och diskutera politik, träffa Isaks morbror, tjuvlyssna på Ung Pirats mediamöte, sitta på en härlig uteservering med pirater och gå på resumes mingel. Mycket trevligt!

Idag har jag varit på seminarium om den nya svenska frihetsrörelsen och ett om hur kommunerna kan hjälpa till för att underlätta utbyggandet av bredbandet. Det var mycket intressant och galet god lunch! Jag lyssnade också på en del av seminariet om förmynderi innan det började regna och jag kände att det var dags att blogga lite. Nu ska jag snabbt byta om och gå ner mot almedalen igen lagom tills när det är dags för talet. Om jag minns rätt är det folkpartiet som ska tala ikväll.

Kommentera

