Presskonferens och kommunprogram

13 Jun

I tisdags så släppte vi i Piratpartiet i Uppsala kommun vårt kommunpolitiska program. Vi ordnade en presskonferens. Det var jättehäftigt, läskigt, konstigt, kul, spännande och väldigt lärorikt. Presskonferensen  resulterade i ett inslag i TV4Uppsala och en artikel i Uppsalademokraten. Jag ska även träffa UNT nu på tisdag, så får vi se.

Det är väldigt roligt att saker börja röra på sig. Det som är intressant är hur mycket vi lär oss, hela tiden. Jag har aldrig ens deltagit på en presskonferens förut, men helt plötsligt stod jag där med en kamera riktad mot sig. Det är sjukt kul! Jag tycker att vi på kommunlistan är ett skitbra team som gör riktigt bra saker tillsammans, och som kompletterar varandra väldigt bra.

Jag hade tänkt försöka samanfatta kommunprogrammet i den här posten också, men ju mer jag funderar på det, desto mer inser jag att det får nog bli en egen post.

Nu ska jag snart bege mig ut i regnet med mitt rosa paraply till Ung Pirat Uppsalas spelkväll!

Ett svar to “Presskonferens och kommunprogram”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Beatrice Ask måste avgå « Emil Isberg - 14 juni 2010

    […] politik, 98 dagar till val kvar. 98 dagar till val kvar, 98 dagar till val. Kampanja, blogga och prata politik, 97 dagar till val kvar. 97 dagar till val kvar, 97 dagar till val. Kampanja, blogga och prata […]

Kommentera

