En ospontan fest

2 Jun

För ett par dagar sedan började jag se att många av mina vänner skulle på samma event via facebook. Eventet hette Ospontanfest, Uppsala och väldigt många jag kände skulle dit. När jag läste och insåg vad det var så blev jag jävligt glad och taggad, och bestämde mig för att gå.

När jag kom dit tillsammas med Isak och Mårten Fjällström var det förvånansvärt mycket folk där, jag skulle uppskatta drygt tusen personer. Stämningen var bra, några hade musik med sig och många hade tagit med sig engångsgrillar. Jävligt trevligt!

Jag blir bara så glad över att se att facebook och sociala medier i allmänhet kan dra ihop så många människor till en trevlig kväll, helt enkelt. Jag sprang på ett par gamla bekanta också som jag säkerligen inte hade träffat annars. Kraften som ligger i internet och i sociala medier ska inte underskattas, utan tas tillvara på! Det är något fantastiskt som jag tycker att alla borde kunna använda och delta i.

Sist men inte minst måste jag säga att jag hoppas på fler liknande events i framtiden.

Uppsala Nöje och Studentbloggen skriver också om spontanfesten.

Kommentera

