Valstugan 2010

4 Maj

I och med att det är dags att börja tagga till för valet nu så har jag funderat lite på hur vi i Piratpartiet ska göra med valstugan i år. Just nu står valstugan på mina föräldrars tomt, och den ser faktiskt riktigt välmående ut. Mina nuvarande planer går dels ut på att måla valstugan vit invändigt också, för att göra den lite ljusare. Jag tycker också att vi borde införskaffa en soffa, en matta och lite andra trevliga möbler.

Jag har också kollat runt lite på nätet efter vad för godis man kan köpa in och bjuda på. Andra förslag som har kommit in är öppet wlan (vet inte riktigt hur man kan lösa det i praktiken bara) och de flesta håller med om att godis är en bra idé =)

Vad har du för tankar och idéer? Vad har du sett för bra eller dåliga saker i valstugor förut?

Valstugan i Uppsala under EU-valet

6 svar to “Valstugan 2010”

  1. Isak Gerson 04 maj 2010 den 22:32 #

    Jwalck borde veta hur man löser öppet wlan 🙂

  2. Joonas Mäkinen 05 maj 2010 den 06:28 #

    Hur mycket kostar sån där stugan? :>

    • Victoria Westberg 05 maj 2010 den 18:07 #

      Jag tror att vi betalade 6000 SEK för stugan. Sen färg och annat som kommer till. Vi köpte helt enkelt ett förråd och rustade upp =)

  3. gn 05 maj 2010 den 08:39 #

    Är inga problem att dela ut ett mobilt bredband som wlan, går till och med utmärkt med en laptop utan strömförsörjning 🙂

  4. Igg 05 maj 2010 den 10:38 #

    Wlan är no biggie, 1 st trådlös router, 1 st 3g modem som du pluggar in i routern.. voila :).

    kanske behöver mer än 1 dock, 3g hastigheten är kanske inte den bästa. 2 st så har du iaf 10mbit totalt sätt i bra täckningsområden.

  5. Victoria Westberg 05 maj 2010 den 18:08 #

    Jag förstår ungefär hälften av det som sägs i kommentarerna om wlan =P Tror jag låter någon annan få det uppdraget, för det är en grymt bra idé.

Kommentera

