Två riktigt bra pirater

28 Apr

dag så kan man läsa i sydsvenskan om hur Piraterna ska kryssa sig fram i fullmäktige. Det är en intervju med Jacob Dexe och Simon Rosenqvist.

Simon och Jacob är två stycken riktigt bra pirater. Simon har tidigare suttit i Ung Pirats styrelse men blev nu på årsmötet invald i Piratpartiets styrelse. Simon är oerhört duktig på organisation och formalia, och jag har väldigt stort förtroende för att hans kompetens. Han är också grymt bra på argumentation, Simon är en sån där person jag gärna drar mig för att debattera mot då han helt enkelt är för bra. Som tur är har han mycket vettiga åsikter och det är inte ofta vi är oense. Ryktet säger också att Simon har några väldigt intressanta teorier om hur och varför människan kommer ta sig ut i rymden, men det är tyvärr inget jag har fått höra personligen.

Jacob är ansvarig för Piratpartiets mediagrupp, så jag själv har jobbat en hel del med honom. Jacob är smart, eftertänksam och driftig. Jag imponeras alltid av hur Jacob lyckas inspirera människor, både till att orka mer och att göra saker på ett nytt och ofta bättre sätt. Jag har lärt mig väldigt mycket av Jacob, och jag tycker att han är en jävligt bra person. Han har också ett skratt som smittar av sig väldigt lätt!

Därför rekommenderar jag alla som bor i Lund och kan rösta att kryssa någon av dessa två. Jacob ställer dessutom upp i riksdagsvalet, så kryssa honom där med!

Bilden är tagen från Sydsvenskan. Jacob till vänster och Simon till höger!

Mab skriver också om artikeln.

7 svar to “Två riktigt bra pirater”

  1. Beelzebjörn 28 april 2010 den 18:35 #

    ‘Vita unga män’…?
    Intressant etikett.
    Jacob förtjänar definitivt ett gäng kryss i riksdagsvalet. Han var given bland mina nomineringar. Det enda som grämer mig är att man bara har ett kryss i riksdagsvalet, och så många bra kandidater. Mitt kryss kommer med största sannlikhet gå till en UP:are. Jag kommer att må skit i veckor innan jag måste bestämma mig.

    Simon har jag bara lite koll på, via stenskott och ett kort inhopp i org-gruppen. Allt bra som sägs om honom verkar stämma, vad jag kan se. Jag får ju inte rösta i Lund, men hoppas på det bästa.

    Själv då, förresten? Du har ju inte direkt varit anonym i partiet på sistone? Statsminister 2014, med Isak som lojal högra hand? ^^

    • Victoria Westberg 28 april 2010 den 20:32 #

      Haha, lätt. Jag siktar på riksdagen 2014 om inte annat 😉

      Och jag håller med om ångesten inför riksdagsvalet. Vem vill man inte kryssa, liksom?

  2. lsurepresentanter 28 april 2010 den 18:52 #

    Ja, kryssa dem, de är fantastiska! Nästa på listan är jag 🙂

  3. lsurepresentanter 28 april 2010 den 18:52 #

    Oj, Klara alltså 😉

    • Victoria Westberg 28 april 2010 den 20:34 #

      Ja! ❤ Står du kvar på kommunlistan? =)

      Jag rekommenderar alla som ha lite mer beslutsångest att kika in trean på listan, Klara Ellström. Klara är en fantastisk person som är galet trevlig, varm och godhjärtad som få. Kryssa henne också! Klara är ❤

  4. klaraellstrom 02 maj 2010 den 21:47 #

    Japp, jag står på kommunlistan och är fullt valbar där 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Simon Rosenqvist och Jakob Dexe, toppnamn på Piratpartiets kommunlista i Lund, porträtteras i Sydsvenskan – Mab - 12 januari 2016

    […] förvåna mig storligen om inte båda två kommer in i kommunfullmäktige i valet nu i höst. De är bägge ytterst kompetenta och jag tror de kommer göra ett strålande jobb. Både i valkampanjen och när de väl är […]

Kommentera

