Piratpartiets lista till Uppsala kommun

17 Mar

Nu är listorna till kommunalvalet i Uppsala klara. Jag är oerhört stolt över att få presentera listan:

001. Victoria Westberg
002. Mårten Fjällström
003. Stella Papasotiriou
004. Johan Lundmark
005. Jan Tegnér
006.  Anders Andersson
007.  Isak Gerson
008.  Stefan Flod
009. Karolina Andersdotter
010. Mikael Eriksson
011. Bo Rundqvist
012. Gabriel Nilsson
013. Linnea Göransdotter
014. Christer Karlsson
015. Christian Björklund
016. Michael Baldamus
017. Emil Paulsrud
018. Johannes Åman Pohjola
019. Petros Pavlidis
020.  Lukas Klingsbo
021.  Olav Berglund

Jag är sjukt glad över min placering, och jag vill tacka alla som har röstat! Jag ser verkligen fram emot den här valrörelsen, och jag vet att vi alla kommer göra vårt bästa. Jag kommer blogga mer om det här i framtiden, det ska bli kul att jobba med kommunpolitiken!

2 svar to “Piratpartiets lista till Uppsala kommun”

  1. Simon Rosén 12 april 2010 den 14:59 #

    4 kvinnor och 17 män… Visserligen kommer ni förmodligen som mest få in dig som toppkandidat, men könsfördelningen säger möjligtvis någonting om jämställdheten inom piratpartiet. Just det, ni tar ju bra ställning i piratfrågorna och kan således strunta i jämställdheten… 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Victoria Westberg » Intressant Politik och piratism » Ung, blond, tjej och.. kommunpolitiker? - 13 januari 2011

    […] när den framröstade listan presenterades blev jag riktigt chockad. Jag hade inte alls förväntat mig att hamna så högt, allra minst på […]

Kommentera

