Praktik hos Piratpartiet dag sju

16 Feb

Praktikdag nummer sex ägnande jag åt att åka tåg. Därför är jag nu, under praktikdag sju, i Lund! I Lund finns en väldans massa bra saker, och trevliga människor. Jag är i Lund under min praktik av två anledningar: 1) Mina praktikuppgifter är helt oberoende av VAR jag är, och 2) när man åker iväg till andra städer såhär så kan man träffa andra pirater och därmed stärka banden i organisationen! Det är en väldigt bra sak, och något jag ägnar mig väldigt intensivt åt här i Lund.

Dagens bloggpost tänkte jag ägna åt just det. Nej, inte åt Isak Gerson, utan till att prata om hur viktigt det är att man träffas afk också, eller, i köttvärlden, som vi brukar säga. Jag älskar internet. Internet lyckas alltid roa mig, lära mig nya saker och introducera mig till nya människor. Jag gick med i Piratpartiet över internet. Jag fick information om Piratpartiet över internet. Men jag blev inte aktiv förrän jag faktiskt gick och träffade andra pirater, ansikte mot ansikte. Det var först då jag började knyta band till organisationen, och blev aktiv på riktigt. Sen gick det som det gick.

Piratpartiet är som organisation relativt dåliga på att dra ihop större träffar. De flesta (om inte alla?) större träffar som skett hittills har varit organiserade av Ung Pirat (Piratstudenterna). Jag tror att det här är ett tänk som Piratpartiet måste ta till sig. Det är viktigt att få träffas i köttvärlden. Det blir en annan form av koncentration, man nätverkar på ett helt annat sätt och man knyter band till varandra. Dessutom är det fantastiskt roligt att få träffa dessa underbara människor! Sen är det så att i dagsläget är Piratpartiet fortfarande en väldigt ung organisation,  och egentligen finns det annat man vill lägga pengarna på. Men jag tror att det är viktigt att vi i framtiden träffas oftare. Det ger så mycket.

Förlåt för bristen på länkkärlek. Jag ska ägna mig åt afk-kärlek nu.

(och förlåt för allt hintande. Det är så svårt att låta bli.)

Ett svar to “Praktik hos Piratpartiet dag sju”

  1. Anne Kekki Forshaga 17 februari 2010 den 00:22 #

    kram

Kommentera

