Praktik hos Piratpartiet, dag fem (och fyra)

12 Feb

Igår blev det inget blogginlägg. Det finns ett antal skäl till det, och de största skälen är att jag dels inte var på kansliet, och dels hade en fasligt massa annat för mig. Så kan det gå!

Ett par spännande saker hände iallafall igår. EU-parlamentet röstade nej till SWIFT-avtalet, något som väldigt många skriver väldigt bra om. Jag är tyvärr alldeles för lat för att leta reda på alla länkar själv, utan jag nöjer mig med att länka till Hax, som jag tycker har med sjukt mycket bra länkar.

En annan grej som hänt är att det har visat sig att Piratpartiet är det enda parti som kommer att rösta mot datalagringsdirektivet. Jacob Dexe skriver bra och kort om det här (med en nästan komplett länksamling), så jag nöjer mig med att skicka alla mina läsare till honom.

Slutligen måste jag rekommendera en utav mina nya favoritsidor. Jag kan tillbringa timmar här, (ja, det är sant) och jag blir lika glad och full av värme varje gång. Det här är perfekt att surfa omkring på en fredagseftermiddag. Det här är varför ni ska rösta på Piratpartiet i höst. Piratpartiet värnar om ditt privatliv, och vi värnar om din framtid. Vi bryr oss. Rick bryr sig.

Kommentera

