Praktik hos Piratpartiet, dag tre

10 Feb

Jag har insett att det ibland kan låta som om jag inte har något att göra på kansliet. Det stämmer inte riktigt. Idag tänkte jag helt enkelt berätta om vad jag har gjort hittills, och vad jag hade tänkt göra under resten av min praktik. Ni får inga länkar till de spännande saker jag håller på med, då det mesta är lite halvt inofficiellt.

Just nu sitter jag med Jan Lindgren och skriver en marknadsföringsplan. Mårten är med på ett hörn också. Marknadsföringsplanen gäller för hela året, och det är den vi kommer arbeta utefter. Janne hade redan skrivit större delen av planen när han kom hit (han är väldigt effektiv), och nu sitter jag och korrläser och ändrar och drar bort och lägger till. Så här långt ser det jättebra ut.

En annan sak jag håller på med lite parallellt är att skriva  kampanjhandbok som jag har dragit igång. Igår kväll visade jag ett utkast för ledningen, och fick massa tummar upp. Så nu är det bara att köra igång! Kampanjhandboken är tänkt att skickas ut till alla aktivister. Boken ska inspirera till en bättre kampanj, helt enkelt.

En tredje sak jag håller på med när jag inte gör annat är att skriva den fina texten om Uppsalas lokalommunpolitiska program. När jag säger den fina texten så menar jag texten som vi kommer använda utåt, en kort text som passar bra till att trycka.

I övrigt så försöker jag hålla koll på twitter och facebook (sociala medier is the shit), läsa och svara på mail, ha koll på nyhetsflöden och rösta i häftiga omröstningar. Sen försöker jag blogga också. Så det är vad jag gör!

Ett svar to “Praktik hos Piratpartiet, dag tre”

  1. Marco Baxemyr 10 februari 2010 den 19:45 #

    Superbra! 🙂

Kommentera

