Praktik hos Piratpartiet, dag ett

8 Feb

Idag är första dagen jag praktiserar hos Piratpartiet. Jag har redan hunnit med en massa vettiga saker, såsom att maila lite folk, skypea en massa och kuppat lite med Janne. Jag har även skrivit ett utkast till den fantastiska kampanjhandboken (som fortfarande är hemlig) och börjat klura på hur jag vill att kommunprogrammet ska se ut.

Just nu är det jag och Tobias på kansliet, och ryktet säger att Mårten ska komma förbi inom en snar framtid. Det braiga med att Mårten inte är här är att då kan jag sitta på hans stol! Mårtens plats är bäst. Den är central, snyggt bord, men ser vad alla andra (utom Mini) håller på med, och han stol är överlägset skönast. Jag gillar Mårtens plats. Nackdelen med att Mårten inte är här är just det att Mårten inte är här, och det är synd, då Mårten är en väldigt trevlig och inspirerande människa!

Jag praktiserar alltså hos Piratpartiet, och jag sitter på kansliet här i Uppsala. Mårten Fjällström (som är partisekreterare) är min handledare, men ärligt talat behöver jag inte så mycket handledning. Jag har kampanjsaker att göra så att det räcker att och blir över! Förhoppningsvis kommer jag hinna blogga om min fantastiska praktik varje dag, och jag ska försöka se till att komma med något nytt varje dag. Trevlig läsning.

Kommentera

