Kongress och bloggpris och Piratpartiet

4 Feb

Nu har det gått alldeles för lång tid sedan jag sist bloggade. Därför blir det lite smått och gott den här gången, och förhoppningsvis kommer jag hinna blogga ännu mer under de närmsta två veckorna, då jag kommer att praktisera hos Piratpartiet. Jag ser fram emot det!

Först tänkte jag prata lite om kongressen som Östra Distriktet hade för ett tag sen. Jag kan kort och gott säga att det var den bästa distriktskongress som Ung Pirat någonsin har haft, och jag är sjukt stolt över att vara en del av det! Det här året blev jag omvald som kassör, och jag tackar ödmjukast för förtroendet. Styrelsen  är full utav bra, positiva människor som jag gärna jobbar med och jag ser fram emot det här året.  Det var synd att vissa grymtbra människor försvann, men jag tror att det kommer gå bra för den nya styrelsen!

Sedan känner jag mig nästan tvungen att blogga om stora Bloggpriset ochgalan. Jag var nämligen där. Bästaste Isak bjöd med mig, och jag måste säga att det var fantastiskt roligt att vara där. Trevliga lokaler och underbaramänniskor man trivs med är alltid bra, och att Farmor Gun sedan vann priset i kategorin ”Politik och Samhälle” gör det hela inte sämre! Jag måste också tipsa om bloggen 365 saker du kan göra, jag träffade några av personerna bakom den och det verkade vara riktigt härliga människor. Trevlig blogg också! JRL fotade en massa också, och bilderna är riktigt fina!

Slutligen tänkte jag prata lite om hur Piratpartiet mår just nu. Det är mycket som händer inom partiet, och det är svårt att ha koll allting. Jag själv tror att partiet lider av växtvärk, och att det yttrar sig på lite olika sätt beroende på varifrån man ser det. Jag tror också att det finns massvis med jobb kvar att göra innan vi är en bra organisation. Vi har iallafall potential att det räckeroch blir överJag ser mycket hopp i Piratpartiet.

Fin.

3 svar to “Kongress och bloggpris och Piratpartiet”

  1. Beelzebjörn 04 februari 2010 den 18:33 #

    Tackar för länken ^^

    Hörde att kongressen rockade och de flesta verkar haft kul på galan.

    Jag tror inte det handlar BARA om växtvärk, tyvärr, även om det nog är en bidragande orsak i kombination med valår och all som hör till. Det är nog också så att det finns djupt skilda åsikter som trängs i partiet, inte minst om organisationstekniska frågor, vilka vi förr eller senare måste deala med på allvar – inte bara diskutera hur man handskas med eller ger kritik.

    … Men jag är optimist 😉

  2. stefan flod 04 februari 2010 den 19:32 #

    Du är awsome!

Kommentera

