Östra distriktets distriktskongress

30 Jan

Just nu sitter jag på Östra distriktets distriktskongress. Det är en sån grej man inte vill säga snabbt eller för många gånger på raken, då orden gärna trasslar in sig i varandra.

Men, vi har iallafall konstaterad att det här är den bästa distriktskongressen som Ung Pirat någonsin har haft. Det känns toppenbra! Just nu har vi representanter från elva olika lokalavdelningar, samt större delen av distriktsstyrelsen. Vi började dagen med första delen av mötet, lite formalia och uppvärmning. Sen var det dags för lunch, och därefter kom föreläsningarna. Första föreläsaren var Stefan Flod, därefter kom Mab och sist ut var Rick Falkvinge. Alla tre är väldigt duktiga föreläsare, och jag rekommenderar er alla att, om ni har möjlighet, att gå och lyssna på någon av dom.

Efter det var det fika, och gruppfoto. Fotot blev jättebra, jag garanterar att det kommer komma upp på facebook inom en kort framtid! I skrivande stund ska mötets andra del precis börjar, efter en ytterst intressant diskussion om hur distriktet bör arbeta i framtiden. Jag måste säga att det är oerhört givande att höra vad lokalavdelningarna tycker och tänker. Jag ser fram emot det nya året!

Jag måste också tipsa om Mabs reflektion angående en diskussion som uppstod efter Rick Falkvinges föreläsning. Jag kan hålla med Edward i hans invändningen om att just det här inte var rätt forum, men Mab har ändå en poäng.

4 svar to “Östra distriktets distriktskongress”

  1. David 31 januari 2010 den 01:54 #

    We are greeeeaaat! 🙂

  2. Beelzebjörn 31 januari 2010 den 06:35 #

    Hört mycket bra om kongressen från de som åkte härifrån, och att döma av det som bloggats var det rätt intressanta diskussioner som fördes, on- och off-topic. Jag får en känsla av att många åker hem med en rejäl energikick.

    Good stuffs.

    • Victoria Westberg 31 januari 2010 den 17:26 #

      Där har du helt rätt! Det är sånt här man blir inspirerad av 😀

Trackbacks/Pingbacks

  1. Öppenhet | Sanningen som jag ser den - 03 februari 2010

    […] för Ung Pirats östra distrikt i ett enda blogginlägg och kände att det var bra att andra skrev om det också. På så sätt kom en mer nyanserad bild fram. Tänk om man hade tillgång till 349 […]

Kommentera

