Sammy svarar på mail

27 Jan

Sammy Nordström berättar i sin blogg om hur han fick ett mail från två ungdomar, som frågar vad de ska rösta på. De menar att många av deras vänner pratar om att rösta på Sverigedemokraterna, och de undrar varför man borde rösta på Piratpartiet?

Sammy skickar tillbaka ett oerhört välskrivet svar, som han även publicerar på sin blogg. Jag rekommenderar alla att läsa det, oavsett om du är övertygad pirat eller inte. Klicka här för att komma till inlägget.

5 svar to “Sammy svarar på mail”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Anna Troberg » Sammy-effekten - 27 januari 2010

    […] är verkligen inte konstigt att Sammy inte bara charmar mina gamla studiekamrater. Han charmar pirater på löpande band och varför stanna där? I dag vaknade jag och såg att han till och med lyckats […]

  2. Bloggsam » Tjejsnack, lokalpolitik och Sammy-effekten - 28 januari 2010

    […] Anna Troberg, Conny T, Jonny Ohlsson, Marcus Fridholm, Marit Deldén, Rick Falkvinge, Rickard Olsson, Smyg, Viktoria Westberg […]

  3. Skillnaderna mellan Piratpartiet och Sverigedemokraterna » Mattias Andersson - 29 januari 2010

    […] som bloggat på ämnet: Calle Rehbinder Sammy Anna Troberg Enligt min humla Rick Falkvinge Victoria Westberg Göran Widham Göran Widham Maloki var addthis_pub = ''; var addthis_language = 'sv';var […]

  4. Thomas Tvivlaren - Med tvivlet som insats - 29 januari 2010

    Halleluja! KD goes SD…

    Jag håller med Kristdemokraterna. Det var svårt att skriva det där. Därför ska jag ånyo och skyndsammast styra in piratskutan på rätt kurs. Min vana trogen så älskar jag lekar med ord och dess lydelser och innebörd och just ovanstående……

  5. SEX för alla, om det dokumenteras « Emil Isberg - 08 februari 2010

    […] om det ska ingå i normen? Thomas Tvivlaren, Anders S Lindbäck, Anna Troberg, BloggSam, Borgmi, Calandrella, Enligt Min Humla, Maloki, Osmidigt, Rick Falkvinge, Tantrablog, The Pheleroxian Blog, […]

Kommentera

