Den fantastiska rapporten

11 Jan

Den senaste tiden har jag börjat sprida den fantastiska rapporten igen. Första gången jag stötte på den fantastiska rapporten var i somras, under Almedalsveckan. Det var ett seminarium som hölls av IT & Telekomföretagen, där man presenterade den. Rapporten. ”Färdplan för tillväxt och välfärd”. Rapporten handlar om hur man kan använda IT i olika politiska områden, hur IT kan förbättra välfärden och öka tillväxten. Man presenterar konkreta förslag om vad man kan göra från både riksdagen, kommuner och landsting.

Jag anser att de flesta förslagen kan implementeras i Piratpartiets principprogram. Det är inte en heltäckande politik, men man får aspekter på många politiska områden som Piratpartiet kan stödja.

Jag rekommenderar alla (inte bara de inom Piratpartiet) att läsa rapporten. Inte minst om ni håller på att utveckla ett kommunal-/landstingspolitisk program. Läs!

3 svar to “Den fantastiska rapporten”

  1. Isak Gerson 11 januari 2010 den 16:12 #

    Ja, när jag får tid (efter mina tentor) hade jag tänkt ta upp ett par konkreta förslag han har i en artikel.

  2. Anders 11 januari 2010 den 21:47 #

    Ja, den verkar bra.

  3. Laakso 13 januari 2010 den 00:36 #

    Säkerställ fortsatt bredbandsutbyggnad. Staten måste, av ekonomiska, näringspolitiska, demokratiska och sociala skäl, formulera en vision om hur alla ska få tillgång till Internet.”

    Ewh…

Kommentera

