Time-out

15 Dec

Den senaste tiden har jag gjort alldeles för mycket roliga saker och sovit alldeles för lite, vilket har resulterat i enorm trötthet, koncentrationssvårigheter och lite ångestkänslor (passar bra såhär till jul). Många olika människor påpekade allt för ofta hur trött jag verkade vara, och att jag borde ta det lite lugnt. Folk påpekade också att det kanske inte är så jättebra att bli utbränd innan man ens har gått ut gymnasiet. Jag insåg att det faktiskt ligger någonting i vad dessa personer sa, och bestämde mig för att ta ledigt i några dagar, sova och ta det lugnt. Tanken var först att ”bara” vara ledig från skolan, men då det visade sig att jag glömde min datorladdarsladd i skolan och inte har någon extra hemma, så blev det ledigt från skype också (skype är alltså installerat på min laptop, och inte på den stationära då den inte är klar än). Ledigt från skype innebär i praktiken ledigt från pirateriet också.

Det känns faktiskt rätt så skönt. Men jag återkommer, på torsdag, senast fredag. Då är jag förhoppningsvis utvilad och full av både energi och idéer! (om det är något akut går det självklart att höra av sig telefon eller facebook, jag lever fortfarande.)

Kommentera

